ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1/2024
Data publikacji: piątek, 02-08-2024
Podstolice, dnia 2 sierpnia 2024 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1/2024
na wybór Wykonawcy zadania pn.:
„Przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy wnętrzu kościoła p.w. Ducha Świętego w Podstolicach - prezbiterium i zakrystia”
w ramach dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
- Zamawiający:
Parafia Rzymsko-katolicka pw. Ducha Świętego w Podstolicach ,
Podstolice 25
32-020 Wieliczka
NIP: 683 17 43 801
tel: +48 780166933
https://www.parafiapodstolice.pl/
kontakt ws. zamówienia:
- ks. Józef Małota
tel.: 12 451 81 35, tel. 780 166 933; e-mail: parafiapodstolice@gmail.com
- Tryb udzielenia zamówienia:
- Postępowanie prowadzone jest na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do Uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. – Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Niniejsze postępowanie zakupowe prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz § 7 Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z póżn. zm.).
III. Sposób i miejsce publikacji:
Upublicznienie zapytania ofertowego następuje poprzez umieszczenie zapytania na stronach internetowych:
- Parafii Rzymsko-katolickiej pw. Ducha Świętego w Podstolicach: https://www.parafiapodstolice.pl/
- Powiatu Wielickiego: https://www.powiatwielicki.pl/ (dział „aktualności” oraz w BIP w zakładce „Zamówienia publiczne i ogłoszenia” > „Ogłoszenia różne” > „2024”
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
„Przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy wnętrzu kościoła p.w. Ducha Świętego w Podstolicach - prezbiterium i zakrystia”
Główne Kody CPV zamówienia:
45453000-7 – Roboty remontowe i renowacyjne
45453100-8 – Roboty renowacyjne
45262710-1 - Konserwacja fresków
Opis przedmiotu zamówienia:
Obecny kościół w Podstolicach powstał w 1870 roku na miejscu poprzedniego kościółka. W roku 1875 przystąpiono do malowania prezbiterium. Prace te wykonał Józef Kasper Pochwalski, należący do wielopokoleniowego krakowskiego rodu malarzy. Polichromia kościoła stanowi doskonały przykład bogatej przemyślanej aranżacji całościowej wnętrza sakralnego.
Przedmiot prac posiada wpis do rejestru zabytków: A-290/M z 12.03.1971 (A-252,B209). Parafia posiada pozwolenie nr ZR.I.5142.200.2022 z dnia 11 sierpnia 2022 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy dekoracji malarskiej.
Szacunkowy zakres prac obejmuje między innymi: usunięcie szkodliwych przemalowań, odczyszczenie malowidła, utrwalenie oryginału, stabilizacja podłoża drewnianego, wypełnienie ubytków i szczelin drewna, uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej wraz z rekonstrukcją brakujących fragmentów. Łączna szacunkowa powierzchnia prowadzonych pracy w prezbiterium ok. 233 m2; zakrystii: 70 m2 .
Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (wzór i miejsce montażu tablicy wskaże Zamawiający po ustaleniu z ramach komisji konserwatorskiej). Tablica musi być wykonana zgodnie z wytycznymi zawartymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych (Dz. U. 953, 2506, 1741).
Przedmiot zamówienia jest dofinansowany z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – zadanie: Edycja2RPOZ/2023/6209/PolskiLad
- Postanowienia szczegółowe:
- Prace objęte są szczególnym rygorem nadzoru konserwatorskiego i muszą zostać wykonane przez dyplomowanych artystów plastyków – restauratorów dóbr kultury.
- Prace należy wykonać zgodnie z pozwoleniami konserwatorskimi i dokumentacją konserwatorską.
- Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia i jest ich wyłącznym gestorem. Wykonawca w zakresie realizowanych prac odpowiada za spowodowanie zagrożeń, utrudnień oraz powstanie ewentualnych szkód na terenie prowadzonych przez siebie prac. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów. Wykonawca na własną odpowiedzialność stawia rusztowania elewacyjne, jak i wewnętrzne i odpowiada za stan tych rusztowań oraz za wszystkie elementy na nich zamontowane przez cały okres wykonywania prac. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie ewentualnie powierzonych i pozyskanych informacji dotyczących Zamawiającego, w toku wykonywania zamówienia.
- Z uwagi na wysoki stopień trudności prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia oraz fakt, że zadanie stanowi kontynuację działań podejmowanych poprzednio, Zamawiający wymaga, aby Oferent dokonał wizji lokalnej obiektu, mającej na celu dokładne i szczegółowe rozpoznanie warunków związanych z realizacją zamówienia, jak również rozpoznanie możliwych ryzyk z nim związanych, wpływających na prawidłowe oszacowanie kosztów. Do oferty należy załączyć Zaświadczenie o odbyciu wizji lokalnej, które zostanie wydane każdemu z uczestników. Zamawiający ustala termin wizji lokalnej na następujące terminy:
- dzień 9 sierpnia 2024 r, godz. 9.00 – 11.00,
- dzień 19 sierpnia 2024 r, godz. 9.00 – 11.00.
Oferent może wziąć udział w dowolnie wybranej wizji lokalnej.
- Odbiór prac dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy protokołami częściowymi i końcowym protokołem odbioru na podstawie harmonogramu rzeczowo - finansowego który zostanie opracowany z wyłonionym wykonawcą na etapie podpisywania umowy.
- W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu trzech egzemplarzy powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej, obejmującej część opisową i fotograficzną w wersji papierowej (wydruk) oraz jednej wersji elektronicznej w formacie „.pdf”, w terminie do 3 miesięcy od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót będących przedmiotem zamówienia.
- Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 28 lutego 2025 roku
Termin realizacji zadania nie może przekroczyć 12 miesięcy i może być przedłużony wyłącznie w uzasadnionych okolicznościach pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów – w procedurze opisanej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Okres gwarancji: 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego prac.
VII. Warunki płatności:
- Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek Wykonawcy wskazany w fakturze w dwóch transzach:
- a) pierwsza transza stanowiąca wkład własny w wysokości do 2% wartości przedmiotu umowy w terminie do 21 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury przez Wnioskodawcę wraz z protokołem częściowego odbioru robót, których dotyczy płatność; pierwsza transza może być powiększona ewentualnie o kwotę dodatkowego wkładu własnego w przypadku podjęcia decyzji o zwiększeniu udziału własnego w inwestycji (w przypadku gdy wartość ostateczna zadania inwestycyjnego objętego dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład, ustalona po przeprowadzeniu postępowania zakupowego, będzie wyższa niż jej wartość przewidywana we wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład),
- b) pozostała część wynagrodzenia umownego wykonawcy (wartość promesy) zostanie wypłacona po zakończeniu całości zadania. Warunkiem zakończenia całości zadania jest podpisanie przez powołaną komisję protokołu odbioru końcowego. Wypłata wynagrodzenia w części objętej promesą następuje zgodnie z warunkami wypłat dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład.
- Termin wypłaty jest zależny od przekazania środków Zamawiającemu, za pośrednictwem Powiatu Wielickiego, przez Bank Gospodarstwa Krajowego (realizacja promesy). Zakłada się, iż termin ten nie przekroczy 35 dni.
- Rozliczenie między Zamawiającym a Wykonawcą nastąpi w złotych polskich.
VIII. Warunki jakie musi spełnić Wykonawca, aby jego oferta podlegała ocenie:
- Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tzn. warunek rozumiany jako zapewnienie m. in. osób posiadających przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. pełniących stanowiska kierownicze o poniższych uprawnieniach, wymaganych Ustawą Prawo Budowlane i Ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj.:
minimum 2 osobami posiadającymi łącznie stosowne kwalifikacje wymagane dla osób zatrudnionych przy zabytkach wpisanych do rejestru określone w art. 37a, 37c, 37d ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U z 2023 r., poz. 951). I posiadające tytuł konserwatora i restauratora dzieł sztuki oraz tytuł magistra w dziedzinie sztuk pięknych w specjalizacji konserwacji rzeźba/malarstwo.
Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca przedstawi do oferty wykaz osób (według załącznika nr 6) skierowanych do realizacji zamówienia. W przypadku niezłożenia lub złożenia niekompletnego wykazu Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia.
- Nie jest wobec niego prowadzone postępowanie likwidacyjne, ani nie ogłoszono upadłości
- Wymaga się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z przedmiotem zamówienia. Wizję ustalono na dzień 9 i 19 sierpnia 2024 r, godz. 9.00 – 11.00 (potwierdzeniem wizji lokalnej jest wypełniony i podpisany zał nr 3).
- Wykonawca dołączy do oferty kosztorys ofertowy /podpisany przez osoby uprawnione/, sporządzony w oparciu o Zasady Wynagradzania Artystów Plastyków Konserwatorów Restauratorów Dóbr Kultury Ogólnopolskiej Rady Konserwatorów Dzieł Sztuki ZPAP.
- Kryteria oceny ofert:
1.Cena - (cena brutto obejmująca wszystkie elementy wynagrodzenia Wykonawcy związane z realizacją zamówienia) - 75 pkt maksymalnie
kryterium cena KC – ilość punktów w kryterium cena zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
KC = ( C min. : C bad) x 75
Gdzie:
KC – ilość punktów w kryterium cena
C min. – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu
C bad. – cena oferty badanej
- Udokumentowane doświadczenie konserwatorskie (wykonane realizacje konserwatorskie w ciągu ostatnich 5 lat). W ramach kryterium oceniane będzie, czy Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat (lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał prace konserwatorskie lub restauratorskie w obiekcie wpisanym do ewidencji zabytków o wartości minimum 100 000 zł brutto każda (25 punktów maksymalnie).
- w przypadku wykazania 5 lub więcej prac o wartości o wartości minimum 100 000 zł brutto każda – Wykonawca otrzyma 25 pkt
- w przypadku wykazania 4 prac o wartości o wartości minimum 100 000 zł brutto każda – Wykonawca otrzyma 20 pkt
- w przypadku wykazania 3 prac o wartości o wartości minimum 100 000 zł brutto każda – Wykonawca otrzyma 15 pkt
- w przypadku wykazania 2 prac o wartości o wartości minimum 100 000 zł brutto każda – Wykonawca otrzyma 10 pkt
- w przypadku wykazania 1 pracy o wartości o wartości minimum 100 000 zł brutto każda – Wykonawca otrzyma 5 pkt
Doświadczenie należy wykazać za pomocą wykazu prac wykonanych w ostatnich 5 latach (w przypadku ubiegania się o punkty za kryterium nr 2) oraz uzupełnić dowody potwierdzające należyte wykonanie.
- Dodatkowe informacje:
- W przypadku wybrania najkorzystniejszej oferty, wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o fakcie wyboru pisemnie lub elektronicznie. Zamawiający ustala termin podpisania Umowy.
- W przypadku kiedy wyłoniony Wykonawca uchyla się od zawarcia Umowy, Zamawiający może wybrać inną ofertę uznaną w dalszej kolejności za najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzanie ich ponownej oceny.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na każdym etapie jego przeprowadzenia, bez konieczności podana przyczyny.
- Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
- Zawiadomienie o wynikach postępowania ofertowego:
1.Zawiadomienie o wynikach postępowania zostanie upublicznione na stronie internetowej:
- Parafii Rzymsko-katolickiej pw. Ducha Świętego w Podstolicach: https://www.parafiapodstolice.pl/
- Powiatu Wielickiego: https://www.powiatwielicki.pl/ (dział „aktualności” oraz w BIP w zakładce „Zamówienia publiczne i ogłoszenia” > „Ogłoszenia różne” > „2024”
- Zamawiający po opublikowaniu wyników postępowania na stronie internetowej skontaktuje się z wyłonionym Wykonawcą w celu ustalenia terminu i miejsca podpisania Umowy.
XII. Miejsce, termin oraz sposób składani ofert:
Prawidłowo zamkniętą i opisaną kopertę z napisem:
„Przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich przy wnętrzu kościoła p.w. Ducha Świętego w Podstolicach - prezbiterium i zakrystia”
Należy złożyć w terminie do 6 września 2024 roku do godz.10.00 osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres:
Parafia Rzymsko-katolicka pw. Ducha Świętego w Podstolicach ,
Podstolice 25
32-020 Wieliczka
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i zwraca się je bez otwierania na adres Nadawcy. Liczy się data i godzina wpływu Oferty do Zamawiającego. Otwarcie ofert nastąpi po upływie terminu składania ofert.
Oferta musi zawierać:
- Formularz ofertowy z oświadczeniem (według wzoru w załączniku nr 1)
- kosztorys ofertowy /podpisany przez osoby uprawnione/, sporządzony w oparciu o Zasady Wynagradzania Artystów Plastyków Konserwatorów Restauratorów Dóbr Kultury Ogólnopolskiej Rady Konserwatorów Dzieł Sztuki ZPAP.
- Zaświadczenie o odbyciu wizji lokalnej
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
- Wykaz osób biorących udział w realizacji zamówienia - według załącznika nr 7
- Wykaz prac wykonanych w ostatnich 5 latach (w przypadku ubiegania się o punkty za kryterium nr 2) oraz dowody potwierdzające należyte wykonanie – według załącznika nr 6
XIII. Informacja dotycząca ochrony danych osobowych
Informacja została określona w załączniku nr 5 do zapytania ofertowego.
Załączniki:
- Formularz oferty
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
- Zaświadczenie o odbyciu wizji lokalnej;
- Projekt umowy z wykonawcą
- Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
- Wykaz wykonanych prac konserwatorskich w ciągu ostatnich 5 lat
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia
- Pozwolenie nr ZR.I.5142.200.2022 z dnia 11 sierpnia 2022 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy dekoracji malarskiej
-
https://powiatwielicki.pl/userfiles/zapytanie_ofertowe_nr1.pdf
https://powiatwielicki.pl/userfiles/zalaczniki_1_7_wersje_edytowalne-1.docx
https://powiatwielicki.pl/userfiles/Zalacznik_nr8_pozwolenie.pdf
Pozostałe aktualności
niedziela 18.08.2024
niedziela 11.08.2024
piątek 05.04.2024
poniedziałek 01.04.2024
niedziela 31.03.2024
sobota 30.03.2024
niedziela 24.03.2024
poniedziałek 11.03.2024
poniedziałek 11.03.2024
sobota 09.03.2024
piątek 08.03.2024
niedziela 03.03.2024
piątek 23.02.2024